Svenska Pastafariter!
Moderator: Other Stuff Mods
- Wolfenstein
- Stele Second Mate
-
- Tortellini Third Mate
- Wolfenstein
- Stele Second Mate
-
- Tortellini Third Mate
-
- Conchigliette Convert
Re: Svenska Pastafariter!
hur går det med svenska pastafri kyrkan ? kan inte vänta på att få tillbe det enda monstret!

-
- Conchigliette Convert
Svenska Pastafariter!
Efter att ha läst en artikel i SvD om att skolminister Jan Björklund ansåg att staten borde bekosta utbildning av imamer, fann jag anledning att skicka densamme ett mail i vilket jag påtalade att även FSM borde beviljas medel och stöd ur statskassan. Detta för att sprida FSM, samt för ökad kännedom här i Sverige och allmänn acceptans.
Svaret jag fick var givetvis att det var så många troende muslimer i Sverige, som behövde vägledning, och detta följdaktligen låg som grund för hans åsikt. Svaret var givetvis inte skrivet av honom själv, utan av någon annan på hans uppdrag.
Är detta accepterbart? Ska antalet anhängare av en religion få avgöra om den är berättigad till statsunderstöd eller inte? Man kastar alltså all form av logik och baserar sig på antalet troende. Personligen anser jag det direkt diskriminerande. Tycker Ni jag ska anmäla saken till DO? Eller är det bidragsförtyck som borde klassas som Agg mot folkgrupp?
Efter att ha läst en artikel i SvD om att skolminister Jan Björklund ansåg att staten borde bekosta utbildning av imamer, fann jag anledning att skicka densamme ett mail i vilket jag påtalade att även FSM borde beviljas medel och stöd ur statskassan. Detta för att sprida FSM, samt för ökad kännedom här i Sverige och allmänn acceptans.
Svaret jag fick var givetvis att det var så många troende muslimer i Sverige, som behövde vägledning, och detta följdaktligen låg som grund för hans åsikt. Svaret var givetvis inte skrivet av honom själv, utan av någon annan på hans uppdrag.
Är detta accepterbart? Ska antalet anhängare av en religion få avgöra om den är berättigad till statsunderstöd eller inte? Man kastar alltså all form av logik och baserar sig på antalet troende. Personligen anser jag det direkt diskriminerande. Tycker Ni jag ska anmäla saken till DO? Eller är det bidragsförtyck som borde klassas som Agg mot folkgrupp?
Hejhopp!
Jag satt just och undrade om det inte skulle finnas en tråd för svenska pastafarianer.
Dock: alla å ä ö ser helt borked ut i min webbläsare, vilket är lite konstigt och gör allt väldigt oläsligt och tråkigt.
Hur har det gått med svenska spaghettimonsterkyrkan?
Hälsningar
Martin (situerad i Linköping)
Jag satt just och undrade om det inte skulle finnas en tråd för svenska pastafarianer.
Dock: alla å ä ö ser helt borked ut i min webbläsare, vilket är lite konstigt och gör allt väldigt oläsligt och tråkigt.
Hur har det gått med svenska spaghettimonsterkyrkan?
Hälsningar
Martin (situerad i Linköping)
Denna tråden har varit död nu i ett par år men eftersom det tydligen dykt upp en mängd av oss här så jag tycker att detta är ett utmärkt tillfälle att återuppväcka den. Vad som lämpligen bör avhandlas i denna tråden är dock inte helt klart. Därför tycker jag att vi gör ett litet försök där vi försöker stänga ute den stora engelskspråkiga majoriteten på detta forum. Anledningen till att det faktiskt är en utestängning och inte en innestänging är på grund av bristen av aktivitet här. Detta kryptiska meddelande kommer antagligen att väcka ett stort intresse bland forumiterna och sannolikt driva till vansinne, stångandes med google translate och jättelånga ord.
Disclaimer: Anything I say on topics of Politics, Economics, Pychology, History, really anything not concerned with the natural sciences and mathematics and especially topics concerning human behavior and/or thoughts, that is not associated with a proper reference is pure speculation on my part.
- Bug
- Bucatini Buccanneer
Ett sätt att neka de engelskspråkiga att bli inkluderade är att använda oss av väldigt "svenska" ord, dvs de längsta vi kan hitta.
Som: "Mötet bevistades av en beachvolleybolldomarrepresentant"
eller: "Han gick en trädgårdsmästarlärlingsutbildning"
I övrigt bifaller jag ditt förslag att återuppväcka tråden. Vi borde kunna locka hit gröngölingarna (Ingen hint åt din färg- och/eller djurstatus). Vi kan komma fram till ett ämne för tråden när vi fått några att bli aktiva. Det vore trevligt att ha en tråd att hänvisa en del svenska pastafarianer till, ifall de känner sig osäkra på sin engelska eller behöver hemmastöd innan de ger sig i kast med de filosofiska diskussionerna.
(Filosofiprofessursposition, filosofidiskussionsunderlag, existensfilosofiuppsatsdispositionen)
Länge leve moder Svea osv.
Som: "Mötet bevistades av en beachvolleybolldomarrepresentant"
eller: "Han gick en trädgårdsmästarlärlingsutbildning"
I övrigt bifaller jag ditt förslag att återuppväcka tråden. Vi borde kunna locka hit gröngölingarna (Ingen hint åt din färg- och/eller djurstatus). Vi kan komma fram till ett ämne för tråden när vi fått några att bli aktiva. Det vore trevligt att ha en tråd att hänvisa en del svenska pastafarianer till, ifall de känner sig osäkra på sin engelska eller behöver hemmastöd innan de ger sig i kast med de filosofiska diskussionerna.
(Filosofiprofessursposition, filosofidiskussionsunderlag, existensfilosofiuppsatsdispositionen)
Länge leve moder Svea osv.
Error: Clever pun and random quote not found
- Bug
- Bucatini Buccanneer
Jag vet att det finns svenska pastafariter/pastafarianer någonstans därute. Komsi komsi, finska pinnar till alla!
Error: Clever pun and random quote not found
Ja, absolut. Och dammsugare, glöm inte dammsugarna!
Disclaimer: Anything I say on topics of Politics, Economics, Pychology, History, really anything not concerned with the natural sciences and mathematics and especially topics concerning human behavior and/or thoughts, that is not associated with a proper reference is pure speculation on my part.
Return to “Languages Other than English”